Obec Richnava
053 51 Richnava 124
tel.: 0948 590 441
e-mail: richnava@richnava.sk
1. Úvod – stanovenie cieľov a spôsob ich dosiahnutia
2. Analýza súčasného stavu
2.1. Charakteristika územia obce z hľadiska riešeného problému
Stručné zhodnotenie prírodných pomerov – morfológia územia, hydrologické, hydromorfologické, geologické, hydrogeologické pomery, demografické pomery – počet obyvateľov, posúdenie stavu v zásobovaní pitnou vodou (domové studne, pramene) a vypúšťaní odpadových vôd (žumpy, trativody, priame vypúšťania do toku)
2.2. Identifikácia zdrojov znečistenia povrchových a podzemných vôd
Bodové a plošné zdroje znečistenia, ich charakteristika
3. Právne aspekty likvidácie odpadových vôd
3.1. Stručný popis relevantnej európskej, slovenskej a miestnej legislatívy
4. Ideový návrh likvidácie odpadových vôd
4.1. Alternatívy likvidácie odpadových vôd a ich zhodnotenie
4.1.1. Centralizovaný systém
4.1.1.1. samostatná centrálna čistiareň odpadových vôd v Richnave, zber odpadových vôd, dažďové vody, kalové hospodárstvo
4.1.1.2. napojenie na kanalizačný systém a čistiareň odpadových vôd v Kluknave
Pre každú alternatívu sa vykoná:
Finančné zhodnotenie – investície, vrátane vyvolaných investícií, prevádzkové náklady
Náročnosť na realizáciu (postupnosť realizácie, postupné uvádzanie do prevádzky)
Vodoprávne a stavebné povolenie
Možnosti financovania z fondov EÚ alebo iných zahraničných finančných zdrojov, prípadne zo slovenských zdrojov (Fond životného prostredia) alebo z miestnych zdrojov
Predpokladané percento pripojených obyvateľov
Stručný popis výhod a nevýhod
4.1.2. Decentralizované systémy (popis a schémy zahrňujúce možné alternatívne čistenie odpadových vôd a ich možného využitia, dažďové vody, využitie kalov)
Pre každý decentralizovaný systém sa vykoná:
Finančné zhodnotenie
Investície, vrátane vyvolaných investícií
Prevádzkové náklady
Náročnosť na realizáciu (postupnosť realizácie, postupné uvádzanie do prevádzky)
Identifikácia možných právnych problémov pri realizácii jednotlivých alternatív
Náročnosť vodoprávneho a stavebného povolenia
Možnosti financovania z fondov EÚ alebo iných zahraničných finančných zdrojov, prípadne zo slovenských zdrojov (Fond životného prostredia) alebo z miestnych zdrojov
Stručný popis výhod a nevýhod
5. Rómske táborisko v katastri Obce Richnava a jej záujmovom území
5.1. Vplyv nelegálneho rómskeho táboriska na fyzický stav krajiny a kvalitu vody,
5.2. Zhodnotenie potenciálnych dočasných zdrojov vody pre obyvateľov bez riadneho bývania, ekonomických aspektov dočasného zásobovania vodou a dočasnej likvidácie odpadových vôd v zmysle platných právnych predpisov,
5.3. Problémy dočasného riadenia vodného hospodárstva a inštitucionálne otázky
5.4. Návrh na rekultiváciu územia a na minimalizovanie vplyvov kontaminovaných lesných pozemkov na kvalitu vody po prípadnom odstránení nelegálnych príbytkov vybudovaných v rómskom táborisku
6. Odporúčania expertného tímu na realizáciu ďalších krokov a záver
6.1. Popis systému Otvoreného plánovania, v rámci ktorého sa zúčastňujú na plánovaní systému likvidácie odpadových vôd všetky zainteresované strany, vrátane obyvateľov obce
6.2. Porovnanie relevantných alternatív s označením poradia ich vhodnosti pre dané územie podľa expertného tímu
6.3. Ďalšie odporúčania expertného tímu na vykonanie krokov, vedúcich k realizácii likvidácie odpadových vôd v obci Richnava
Poznámka: Pri vypracovávaní štúdie sa vezmú do úvahy nasledujúce dokumenty a publikácie:
Zásady integrovaného manažmentu vodných zdrojov na území obcí a ich povodí, Čistenie komunálnych odpadových vôd v malých a stredných obciach, Decentralizované čistenie odpadových vôd v krajinách strednej a východnej Európy, Udržateľná sanitácia v krajinách strednej a východnej Európy – v ústrety potrebám malých a stredných sídiel, Stratégia ZMOS v oblasti protipovodňovej prevencie a ochrany územia miest a obcí pred povodňami, Príručka - European Environmental Bureau (EEB) o vodohospodárskej politike EÚ podľa Rámcovej smernice o vodách, Plán rozvoja verejných vodovodov a verejných kanalizácií, Aktuálny Národný program SR pre vykonávanie smernice Rady 91/271/EHS o čistení komunálnych odpadových vôd v znení smernice Komisie 98/15/ES a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 1882/2003/ES, Relevantné dokumenty k OP ŽP na obdobie 2007-2013 – prioritná os č. 1 Integrovaná ochrana a racionálne využívanie vôd
Meniny má Valentína, Belín, Zvonimír, Zvonislav, Bruna, Brunhilda, Luneta, Selena, Zvonimíra, Zvonislava
Návštevnosť:
ONLINE:1
DNES:555
TÝŽDEŇ:3601
CELKOM:903619
Richnava
Richnava patrí medzi staré spišské obce ležiace v povodí Hornádu v tesnej blízkosti Spišsko-gemerského rudohoria. V listinách sa spomína v roku 1246. Predlohou erbu je pečať obce RICHNAVA spred roku 1790. Je na nej vyobrazený na trojvrší stojaci bájny vták Fénix s roztiahnutými krídlami, dívajúci sa do polotaniera žiariaceho slnka. Fénix sa dostal do erbu obce v súvislosti s činnosťou hút a hámrov v obci, možno aj sklárskej huty. Fénix je symbolom slnka, ohňa, očistenia, zmŕtvychvstania (D. Forstner: Die Welt der Symbole. München 1967, s. 252-254). Stelesňuje aj iné krásne vlastnosti: kráľovskú hodnosť, šľachtu, jedinečnosť. (J.C. Cooper: Lexikon der alten Symbole, Leipzig 1986, s. 140-141). Na symbole obce RICHNAVA si treba všimnúť aj trojvršie, ktoré znázorňuje okolité rudonosné hory.